Sok olyan cég van, akiknek fontos a termékeikről, vagy az emberek bizonyos dolgokról való véleményéről felméréseket készíteni, ehhez azonban szükségük lenne arra, hogy a célcsoportjukat elérjék és válaszolásra bírják. Ennek legegyszerűbb módja, ha megbíznak egy kifejezetten ezzel foglalkozó céget, hogy készítsék el számukra a tanulmányt. Ez azért is különösen hasznos, mert az adatok értelmezéséhez, illetve az interjúztatott személyek kiválasztásához nem kevés szaktudás szükséges.
Az Interneten sok olyan cégre lehet bukkanni, akik kérdőívezéssel foglalkoznak. Ők készítik a nagy cégek számára ezeket a kutatásokat. Ahhoz, hogy minél több embert elérjenek, fizetséget ajánlanak nekik, amennyiben ők hajlandóak kitölteni a kapott kérdőívet. Ez egyes cégeknél ajándékutalvány, másoknál viszont ténylegesen pénz, amit a megadott számlaszámra utalnak el.
Most, hogy tudjuk, hogy mi a kérdőíves cégek célja, látható, hogy ezek többsége nem a neten amúgy gombaszám elszaporodott "gazdagodj meg kattintgatással" kategóriába tartozik, hanem komoly megrendelők és célok szerepelnek mögöttük.
Amerikában olyan sok kérdőíves cég van, hogy ha az ember mindegyikbe regisztrál, egész jó összeget tud keresni a kérdésekre adott válaszokkal. Ezek közül néhány itthonról is elérhető az angolul tudók számára, ezért érdemes minél több ilyen céghez regisztrálni, ha te is tudsz angolul. Ha más idegen nyelven tudsz, akkor azon a nyelven is érdemes keresni.
Természetesen magyar, vagy legalábbis magyarul is tudó cégek is vannak. A legismertebb ilyen a Marketagent, de vannak más cégek is, pl. az Ipsos, vagy a Sineiq, ami nem online, hanem offline kérdőívekre van ráállva. Később mindegyikről tervezek majd írni egy kicsit.
Ha el akarod kezdeni a kérdőívezést, nem is érdemes tovább húzni az időt - egyszerűen csak regisztrál, hogy minél hamarabb megkaphasd az első kérdőíveket:
Tipp: Ha érdekelnek más, Magyarországról is elérhető, jól fizető kérdőíves oldalak, ide kattintva találsz egy listát róluk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése