2019. május 5., vasárnap

Hogyan kell használni az OfferWall-okat?

Vannak egyszerűen használható kérdőív kitöltésért fizető oldalak, ahol csak regisztrálsz, és e-mailben kapod a meghívókat, de vannak olyan oldalak is, ahol nincsenek értesítések, és neked kell rendszeresen megnézned, hogy van-e valamilyen elérhető munkalehetőség. Ezek az oldalak jellemzően igen nehezen áttekinthetőek, rengeteg menüpont van bennük, és sokszor hiába választasz ki egy opciót, rendszerint visszautasítással találkozol. Isten hozott az OfferWall-ok világában!

Ez a cikk igyekszik egy rövid áttekintést adni arról, hogy mik azok az OfferWall-ok, és hogyan érdemes használni őket. Ha megérted a működésüket, akkor sok olyan oldalon is pénzt tudsz keresni, amik eddig a kuszaságuk miatt esetleg elriasztottak.

 

Mi az az OfferWall?

 

Ha egy kérdőíves oldalon OfferWall-okkal találkozol, az azt jelenti, hogy az oldal tulajdonosa valószínűleg nem foglalkozik közvetlenül kérdőívekkel, helyette más cégekkel kötött szerződést, aminek keretében kérdőív kitöltőket (vagy más feladatokat elvégző személyeket) visz hozzájuk, és cserébe jutalékot kap. Ennek a jutaléknak egy részét megtartja, egy másik részét pedig kifizeti annak, aki ténylegesen elvégezte a munkát, azaz például kitöltötte a kérdőívet.

Mivel sok olyan cég van, aki OfferWall szolgáltatást nyújt, egy-egy kérdőíves oldal jellemzően több, akár 10-20 különböző ilyen céggel is szerződést köt, ezért látsz ilyen sok különböző menüpontot az oldalon: mindegyik menüpont más-más külsős szolgáltató ajánlatait tartalmazza.

 

Miért olyan nehezen átláthatóak ezek az oldalak?

 

Amellett, hogy a sok különböző szolgáltató miatt a kérdőíves oldalon sok különböző menüpont van, és egyesével kell felkeresni őket, hogy megnézd, van-e épp valamilyen kérdőív, az átláthatóságot az is nehezíti, hogy az OfferWall-oknak mind más-más design-juk van, a felületet ugyanis a külsős cég biztosítja. Emiatt sokszor olyan, mintha az ember egy másik oldalra tévedt volna, még ha a fejléc maga ismerős is marad.

Néha ugyanaz az ajánlat két-három különböző OfferWall-on belül is elérhető, mert valójában egy harmadik cég biztosítja. Ez persze még jobban megzavarhat, hiszen nem érted, hogy minek vannak külön menüpontok, ha ugyanazt látod többen is.

 

Mi a baj az OfferWall-okkal?

 

Magával az OfferWall megoldással alapvetően nincs probléma, ez egy működőképes rendszer. Sajnos azonban a rendszer felépítéséből adódóan egy-egy pénzkeresési mód kihasználáshoz sokszor feleslegesnek tűnő lépéseken keresztül vezet az út.

Az egyes OfferWall szolgáltatók jellemzően nem tudnak rólad semmit, így amikor először használsz egy adott OfferWall-t, sok esetben felteszik ugyanazokat a kérdéseket (nem, kor stb.), amiket amúgy a kérdőíves oldalra történt regisztrációdkor már megadtál. Van, hogy külön regisztrációra is szükség van, ami megint zavart keltő, hiszen te egyszer már regisztráltál magára a kérdőíves oldalra, így joggal teheted fel a kérdést, hogy miért van rá ismét szükség.

Hogy a dolog még zavaróbb legyen, vannak olyan OfferWall-ok, akik egy harmadik vagy negyedik cég oldalára visznek tovább. Ha például egy oldalon kiválasztod a Speak Up! nevű ajánlatot, akkor egy egészen más designnal rendelkező felületen ismét megkérdezik a nemedet és a korodat, majd elkezdesz kitölteni egy kérdőívet. Ha kiderül, hogy nem tartozol a célcsoportjába, akkor keres neked egy másik kérdőívet, ahol azonban újra bekéri a nemedet és a korodat. Ha esetleg ez a kérdőív sem neked való, könnyen meglehet, hogy egy harmadik kérdőívhez visz tovább, de ez egy másik cég oldalán van, ami ismét egy új design, azaz már egy sokadik külsős oldalra jutsz, és az egész teljes káosznak tűnhet. Természetesen ez a cég sem tud rólad semmit, így kezdetnek újra megkérdezi a nemedet és a korodat...

Ha tudatosítod magadban, hogy ez a rendszer a sok különböző cég miatt működik így, akkor egy idő után meg tudod szokni ezeket a visszásságokat, és utána már kevésbé fogod elveszettnek érezni magadat.

 

Mi a jó az OfferWall-okban?

 

Az OfferWall-oknak természetesen nem csak hátrányai vannak. Mivel egy-egy kérdőíves oldalon sok OfferWall elérhető, így a sok külsős szolgáltatónál nem kell külön-külön elérned a kifizetési limitet (a legtöbbnél amúgy sem lehet külön regisztrálni), a pénz egy helyen gyűlik, és ott tudod kivenni. Így még ha egy-egy OfferWall-on belül nem is keresel sokat, a pénzek összeadódnak, és egyszerre egy nagyobb összeget tudsz kikérni.

 

Hogyan válassz az OfferWall-t használó kérdőíves oldalak közül?

 

Az egyes kérdőíves oldalak OfferWall ajánlatai között gyakran nagy az átfedés, mivel mindegyik ugyanazon külsős cégekkel köt szerződést. Különbség van viszont abban, hogy az általuk kapott jutalékból mennyit adnak tovább neked. Ha több oldalon is megnyitod ugyanazt az OfferWall-t, akkor láthatod, hogy ugyanazért a feladatért más-más pontot ajánlanak. A pontok persze önmagukban megtévesztőek lehetnek: érdemes figyelni arra, hogy az adott kérdőíves oldal hogyan váltja pénzre az összegyűjtött pontokat. Van, ahol 100 pont $1-t ér, de van, ahol kisebb összegek kikérése esetén például több pont felel meg egy-egy dollárnak.

A pontszám mellett arra is érdemes figyelni, hogy mennyi az adott oldal kifizetési limitje. Ez a limit nagyon sok oldal esetében $1, de vannak $5 vagy akár $20-os limittel rendelkező oldalak is. Ha egy OfferWall amúgy elérhető több helyen is, akkor értelemszerűen az alacsonyabb kifizetési limittel rendelkező oldalon éri meg jobban használni.

 

Hogyan válassz az OfferWall ajánlatok közül?

 

Még ha túl is teszi magát az ember a nehéz átláthatóságon és azon, hogy gyakran egymás után többször meg kell adnia ugyanazokat az információkat, az ajánlatok száma egy-egy oldal esetén elképesztő lehet. 10-20 OfferWall esetén mindegyiken lehet akár 10-20 egyedi ajánlat, ami több száz pénzkeresési lehetőséget jelent. Ez egy részről persze jó, más részről azonban nehézzé teszi a választást.

Amerikában a választás némileg egyszerűbb: az ember megnézi, hogy mit kell csinálni (nem csak kérdőívek, hanem más pénzkeresési lehetőségek is szoktak lenni, pl. videónézés stb.), és mennyi pontot kap, aztán eldönti, hogy szeretné-e. Itthonról azonban gyakran előfordul, hogy az ajánlatra kattintva kiderül, hogy az Magyarországról nem érhető el.

Mivel az OfferWall ajánlatok változnak, nem tudok biztos tippeket adni: a legjobb, amit tehetsz, ha szánsz rá időt, hogy megnézd az ajánlatokat, és kiderítsd, hogy melyik érhető el itthonról, és melyik tetszik neked. Ez egy egyszeri folyamat, amit ha megtettél, akkor legközelebb már könnyebben el fogsz tudni jutni a téged érdeklő pénzkeresési módokhoz, hosszú távon tehát megtérül.

A cikk írásakor (2019. április) itthonról használható például az Adgate Media, a Wall Ads, a Figure Eight, a TheoremReach, az Opinion Capital, a Kiwi Wall és a Wannads Surveys, de ezeken belül nem feltétlenül minden ajánlat, és ezeken kívül is nagyon sok OfferWall-on találni lehetőségeket.

 

Milyen OfferWall-t használó kérdőíves oldalak vannak?

 

Bár egyes OfferWall-okon általában találni magyar nyelvű kérdőíveket, az OfferWall-okat használó oldalak mind angol nyelvűek, ezért a kezdeti regisztrációt mindenképpen angolul kell megcsinálnod.

A teljesség igénye nélkül érdemes kipróbálni például az alábbi, más-más OfferWall-okat (is) használó oldalakat:

Points2Shop
Keep Rewarding
SuperPay
Earnably
PointsPrizes
ClixSense
EarnHoney
WowApp

Vannak ugyan további oldalak is, de nem nagyon éri meg sokat kutakodni utánuk, mivel ezek nagyrészt lefedik az itthonról elérhető OfferWall ajánlatokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése